Institutt for informasjons- og medievitenskap

AI ved Infomedia: følg vårt arbeid på egen side

Ved Infomedia forstår vi både det tekniske aspektet av AI og de samfunnsmessige implikasjonene. Den nye siden gir en oversikt over instituttets invovering i AI-området, og våre bidrag til UiB AI.

ai infomedia
ai infomedia

Kunstig intelligens øker stadig i betydning, og KI-språkmodeller har applikasjoner i mange sektorer. Ved Infomedia forstår vi både de tekniske aspektene ved AI og de samfunnsmessige implikasjonene. Dette setter oss i en unik posisjon.

For å gi en oversikt over instituttets engasjement innenfor AI-området, samt våre bidrag til UiB AI, har vi lansert nettsiden AI ved Infomedia. Nettsidene, tilgjengelig på både norsk og engelsk, presenterer instituttets forskningsinitiativer, våre utdanningstilbud innen AI-feltet, og vår tilstedeværelse i media.

– Instituttets nyanserte forståelse av både de tekniske og samfunnsmessige aspektene ved AI skiller oss ut. Vi er glade for å kunngjøre lanseringen av de nye nettsidene, laget for å vise frem vår forskning og ekspertise innen AI i stadig utvikling, sier leder av avdelingen Marija Slavkovik.

Følg med for flere oppdateringer og artikler ved å besøke de nye sidene.