Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

20.-22. oktober ble det arrangert nasjonalt PhD seminar på Geilo for stipendiater med odontologiske forskningsprosjekt.
Paula, Ashley og Amy er tannlegestudenter. De har valgt å forlate universitetene de studerer ved for å studere et semester ved Universitetet i Bergen.
Stroke patients have particular high risk of thrombotic events caused by platelet (thrombocyte) activation, which may lead to new infarctions. Secondary treatment of these patients with anti-platelet therapy consisting of aspirin and dipyridamole is therefore a common protocol.
Nyhetsbrevet tannløst og fast for oktober inneholder blant annet informasjon vedrørende læringsutbytte beskrivelser,og odontologisk forskningsdag 5.november.
Professor og overlege Knut Wester har vorte heidra med Kongens fortenstmedalje i gull. Utmerkinga fekk han for si verksemd innan nevrokirurgien og sitt engasjement for fagfeltet i Etiopia.
Førsteamanuensis Marit Øilo ved Institutt for klinisk odontologi, ved Det medisinsk-odontologiske fakultet ble tildelt NTF-prisen for undervisning og forskning.
Nye forskningsfunn kan bidra til mer optimalisert behandling av hjernekreft.
Tannlegestudentene fikk øve seg på "vanskelige pasienter".