Institutt for sammenliknende politikk

Sampol oppretter en «kodeklubb» for bachelor- og masterstudenter

Kodeklubben til Sampol er en del av instituttets generelle satsing på metode, og har som formål om å tilby studentene praktisk hjelp med koding i R.

kodere
Welat Westrheim

Sampol oppretter «kodeklubb»

Institutt for sammenliknende politikk har etablert en «kodeklubb» der både bachelor- og masterstudenter kan få hjelp med koding i R. Kodeklubben er et ekstra tilbud utenom den vanlige undervisningen som har som mål å gi praktisk hjelp til studentene i forbindelse med obligatoriske oppgaver og eksamener.

Det var stort oppmøte på fredag da kodeklubben gjennomførte sitt første møte for både bachelor- og masterstudenter. Studentene fikk hjelp fra dyktige stipendiater og masterstudenter som er tilknyttet Sampol.

Sampol erstatter STATA med R i MET102

Kodeklubben opprettes i sammenheng med at Sampol erstatter STATA med R som hovedverktøy i undervisningen i MET102. Dette betyr at studentene vil bli introdusert for R allerede i tredje semester.

- Kodeklubben er en del av instituttets generelle satsing på metode. Tilbudet er satt i gang denne høsten i forbindelse med at instituttet går til R fra STATA i metodeundervisningen på bachelornivå. Vi er generelt opptatt av å gi studentene så god metodeundervisning som mulig fordi vi ser dette er nyttig for alle fag de tar i studiene våre, men vi vet også at gode metodekunnskaper er noe arbeidsgivere er spesielt opptatt av, sier instituttleder Leiv Marsteintredet.

Kodeklubben avholdes i Diskuterbar (Ulrike Pihls hus) hver fredag kl. 14:00-16:00. Vel møtt!