Institutt for sammenliknende politikk

Her er det nye styret i Kabinettet

Ni nye studenter er nå klare for å jobbe for sine medstudenter ved bacheloren i sammenliknende politikk.

Styret i Kabinettet 24/25
Magnus Buseth Danielsen (UiB). På bildet fra venstre: Lena Andersson, Kristian Kolbjørnsrud, Eline Søfting Svarstad, Jørgen Bakke, Desirée Fredheim Lundberg, Magnus Nordstrøm, Fredrikke Sofie Skahjem og Ingrid Gjerde Aamdal.

I begynnelsen av hvert høstsemester velges et nytt styre for fagutvalget ved sammenliknende politikk. Det er et fagutvalg for hver av studiene og Kabinettet representerer bachelorgraden.

– Vårt mål er at Kabinettet skal være sentrum for et faglig og sosialt felleskap på studiet, sier den nye lederen for Kabinettet, Desirée Fredheim Lundberg.

– Vi ønsker å bruke året på å styrke dette felleskapet og holde arrangement som gir sampolere mer kunnskap om videre studie- og arbeidsmuligheter, skaper sosialt samhold, samt gir en mulighet til å stifte nye vennskap.

Jobber for studentenes interesser

Kabinettet er en studentforening og et fagutvalg som er for og av studenter ved sammenliknende politikk. Det skal både være en sosial møteplass og bindeleddet mellom studenter og instituttet.

Kabinettet holder faglige og sosiale arrangementer for alle sampol-studenter, blant annet studietur, faglunsjer, fagkritisk dag, fjelltur, linjefester og nyttårsball. Og skal jobbe for å fremme studentenes interesser og er et kontaktpunkt for alle studenter ved Sammenliknende politikk.

Kabinettet vil opplyse om og høre studenter i tiltak og endringer fra fakultetsledelsens side.

Foreningens oppgave er å tale for studentenes interesser når viktige beslutninger skal tas og videreføre studenters syn i alle saker som angår undervisning, studiesituasjon og drift ved fakultetet.

Kabinettet kan alltid kontaktes med innspill eller kritiske forhold som du mener kan bli bedre på sampol. Dette kan være kritikk og/eller innspill til fag-relaterte spørsmål, forelesere, pensum, eksamen, osv. Alle henvendelser til Kabinettet holdes anonyme.