Universitetsbiblioteket
Foredrag

Seminar: Re-Awakening Toponymy (nno)

Seminaret Re-Awakening Toponymy utforskar korleis vi kan oppnå ei betre omgrepsforståing av romlegheit og menneskelege reaksjonar på omgjevnadene sine i offisiell namnsetjing frå australske og norske perspektiv.

Australian landscape
Utsikt over eit australsk landskap
RawPixel.com, CC-0

Susan Birtles: Samtalar om stadnamngjeving - eit australsk perspektiv
(engelsk originaltittel: 'Conversations in place naming - an Australian perspective')
I denne presentasjonen vil Susan skildre historiske og samtidige påverknader på australske stadnamn, med særleg fokus på handteringa og gjenopplivinga av urfolksspråk. Ho vil dele observasjonane sine om vanlege toponymiske prinsipp som i aukande grad blir utfordra av desse utviklande kulturane, teknologiane og sosiale forventningane, for så å leie oss i ein diskusjon om konsept som eignar seg for vidare forskingsfokus.

Peder Gammeltoft: Å finne plassen sin - korleis gjere stadnamndata digitalt tilgjengelege
(engelsk originaltittel: 'Finding your place - how to make place-name data digitally available')
Språksamlingane ved Universitetet i Bergen har nyleg lansert ein ny stadnamnressurs, Stadnamnportalen.uib.no. Portalen er ein éin-stopps-stasjon for å få tilgang til informasjon om stadnamn, kjeldene deira, uttale, tyding og plassering. Stadnamnportalen vil gjere dokumentasjon lett tilgjengeleg for både administrative og forskingsrelaterte føremål.

Seminaret er gratis og ope for alle.

Seminarspråket er engelsk.