Institutt for informasjons- og medievitenskap
Demo

StudentDemo med rektor på besøk

Bachelorstudenter pitchet sine prototyper på nye medieløsninger foran rektor og et fullsatt atrium i Media City Bergen

Studenter i medie- og interaksjonsdesign pitcher sine demoer foran publikum i Media City Bergen
Amanda Schei, UiB

— Vanligvis går eksamenene til Inspera for å dø, men her får de et liv, en synlighet, en offentlig oppmerksomhet som, sammenlignet med arkivene i Inspera, er helt fantastisk mye bedre når det gjelder arbeidsrelevans og følelsen av å ha gjort noe under studiet, sier Infomedia-professor Lars Nyre.

Tidligere denne uken pitchet nemlig avgangsstudenter på bachelorprogrammet i medie- og interaksjon prototyper de har laget, i samarbeid med Akvariet i Bergen, til et ekspertpanel og et fullsatt atrium på Media City Bergen. Ekspertpanelet bestod av diektør ved Akvariet i Bergen Aslak Sverdrup, UIB-rektor Margareth Hagen, årets Christiepris-vinner Leif-Ove Larsen, og Jannicke Allers fra Allers Invest.

Formålet med dette er å lære studentene å stå i en offentlig situasjon, og å tørre å fremme prosjektet sitt. På Facebook kommenterer Hagen "Mektig imponert av studenter fra medie- og interaksjonsdesign"

— Dette er ekte, og studentene er nødt til å være på offensiven. De trenger å kunne gå inn i den rollen i fremtiden, sier Lars Nyre.

Pitchen for applikasjonen "Ark" ble kåret til beste pitch for anledningen.