Nyhetsarkiv for Sosiologisk institutt
Boken «The politics of comprehensive school reforms: Cleavages and Coalitions» av Katharina Sass, er grunnlag for en ny artikkel gitt ut av den amerikanske sosiologen Samuel E. Abrams i Political Science Quarterly.
Melissa Geelmuyden Andersen, stipendiat ved Sosiologisk institutt skriver avhandlingen sin om utvikling av yrkesrolleforståelse ved grunnskolelærerutdanningen (GLU) ved Høgskolen på Vestlandet og integrert lektorutdanning (5LU) ved Universitetet i Bergen.
Doktorgradsstipendiat ved Sosiologisk institutt, Lisa Sølvberg, har blitt intervjuet av blant annet Bergens Tidende og NRK om hvordan sporty jobbsøkere favoriseres i ansettelsesprosesser.
- 2025
- 2024
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2009