Det psykologiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det psykologiske fakultet

Unge voksne kreftoverlevere i aldersgruppen 18-39 som har fullført kreftbehandling møter flere psykiske og psykologiske langtidseffekter som kan vedvare mange år og som kan påvirke fremtidige karriere, økonomisk status, intime relasjoner og helserelatert livskvalitet.
Professor Mark C. Price er utnevnt til fremragende underviser ved Det psykologiske fakultet, UiB. Price underviser i persepsjon, oppmerksomhet og bevissthet på profesjonsstudiet i psykologi.
Under konferansen om "Pandemi, mangfold og sosial ulikhet" i Bergen i oktober ble det startet et arbeid med en deklarasjon som bygger på kunnskap og efaringer fra pandemien. Nå er deklarasjonen publisert og kan leses i sin helhet.
Trond Mohn stiftelse og Universitetet i Bergen lanserer tre prosjekter på til sammen 40 millioner kroner innen forskning for mer pålitelige systemer for kunstig intelligens.
Vi er nå klar med vår nye mastergrad i krisepsykologi. Her kan du skaffe deg et solid faglig fundament for kunne å forstå og arbeide med mennesker i kriser og krevende livssituasjoner.
Studien er publisert i "OMEGA - Journal of Death and Dying". Forfattere er Martin Lytje og Atle Dyregrov.