Det psykologiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det psykologiske fakultet

– Det kan til tider være krevende at forskningsbiten av jobben krever såpass mye selvledelse, mens vi i undervisning og administrasjon i større grad kan agere på det som dukker opp, sier Eilin K. Erevik.
Høsten 2021 ble vårt internasjonale semester gjennomført for andre gang. Studenter og veiledere som deltok har beskrevet erfaringene sine i en ny rapport i vår rapportserie.
Varm, positiv omsorg kan beskytte barn fra varige psykiske skader av skremmende og overveldende opplevelser.
Hva er god hjelpepraksis og hvor finner man relevante faglige ressurser i all infomasjonen rundt krisen i Ukraina? Førsteamanuensis Ragnhild Dybdahl og seniorrådgiver/PhD kandidat Unni Heltne har gjort seg noen refleksjoner og deler gode tips her.