Det psykologiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det psykologiske fakultet

Unni Heltne har nettopp fullført en tre dagers nettbasert opplæring i "Children and Grief"-manualen for palestinske skolerådgivere, lærere, sosialarbeidere, rektorer og psykologer på den palestinske Vestbredden. De deltok i opplæringen til tross for flere praktiske og sikkerhetsmessige hindringer.
Bjørn Helge Johnsen tiltrådte som senterleder ved Senter for krisepsykologi august 2022. Fra mange ulike hold fikk vi høre at vi var veldig heldig som fikk han som leder, og vi oppdaget snart at Bjørn Helge var den rette til denne jobben.
Undersjøiske transformatorstasjoner – styrking av eksisterende teknologi for å redusere kostnadene for havvind. Se opptak av foredraget her!
«Teaching sustainability at the high sea: the “One Ocean Expedition”» er nå publisert i det anerkjente tidsskriftet Sustainability Science. Artikkelen deler erfaringer fra UiB-sommerkurset «SDG 200 Ocean-Climate-Society» på seilasens første etappe over Stillehavet.
- Det er godt kjent at det er viktig for studentene med tett oppfølging for at de skal lykkes i høyere utdanning. Derfor startet vi 1.årsstudent-prosjektet, sier Yael Harlap, visedekan for utdanning, Det psykologske fakultet.