Forskargruppe for europarett

Nyhetsarkiv for Forskargruppe for europarett

Fra tirsdag 24. september til torsdag 26. september var forskergruppen for europarett på tur til Brussel og Luxembourg.
Silje Hagen Sofienlund has joined BERG as a Ph.D. candidate, and is affiliated with the research project LaW-BALANCE.
Førsteamanuensar Ingrid Margrethe Halvorsen Barlund og Malgorzata Agnieszka Cyndecka er oppnevnt til det nye lovutvalget som skal gjennomgå og oppdatere konkurranseloven.
Ved Det juridiske fakultet er det ledig ei stilling som postdoktor knytt til Centre on the Europeanisation of Norwegian Law (CENTENOL). Stillinga er knytt til senterets arbeidspakke om EØS-rettens betyding for norsk trygderett.
Alessia Di Muro has joined BERG as a PhD candidate. Her project will focus on learning analytics and data protection law.
Nå har den nye Master of Laws (LLM) i EU- og EØS-rett startet opp ved Det juridiske fakultet. Franske Eylul Sahin og polske Marcelina Mierzwa er blant studentene på det første kullet.
Ved Det juridiske fakultet er det ledig ei stilling som stipendiat eller postdoktor knytt til Centre on the Europeanisation of Norwegian Law (CENTENOL).
In a recent digital meeting, members of the management group of Centenol met with the ad hoc Working Group on Adaption Practice.
Ny artikkel av professor Halvard Haukeland Fredriksen i siste nummer av Lov og rett.
Førsteamanuensis Malgorzata Agnieszka Cyndecka er oppnevnt av Samferdselsdepartementet til utvalget som skal komme med en anbefaling om hva som bør være norsk postpolitikk i årene fremover.
Tollef Otterdal Heggen has joined BERG as a PhD candidate. The title of his thesis is "The Principle of Mutual Recognition in the Area of Free Movement of Persons in EU Internal Market Law".
Joséphine Thorson has joined BERG as a PhD candidate, and her current project deals with “Killer acquisitions in EU competition law”. We are very happy to have her on board!
LaW-BALANCE er et nyoppstartet forskningsprosjekt ved fakultetet om rettslige regulering av det moderne arbeidslivet. Prosjektet har særlig fokus på balansen mellom arbeid, fritid og familieliv.
Ein viktig del av Centenols virke er å bidra inn på EØS-rettsundervisninga til jusstudentar her i Bergen
Melanie Hack har publisert en artikkel om juridiske reaksjoner i EU og Norge på foreldreskap og omsorg i krisetider.
Førsteamanuensis Melanie Hack skal delta i en arbeidsjakke i prosjektet Revising Work Time Flexibility Policies to Promote Work Inclusion (REFLEX). Prosjektet som er koordinert av OlsoMet får tildelt 12 millioner kroner gjennom programmet Velferd, kultur og samfunn.

Sider