Forslagsfrist til medlemmer fra gruppe A, B og C: Fredag 2. mai 2025 kl. 12.00.
Ansvaret for valg av representanter fra gruppe D er delegert til instituttenes studentorganer.
Valgperiode: 2.-6. juni 2025.
Valget begynner 2. juni kl. 09.00 og avsluttes 6. juni kl. 12.00. Valget avholdes elektronisk, og alle med stemmerett vil få en e-post med lenke til det elektroniske valglokalet.
Til instituttrådet ved AHKR skal det velges:
- Gruppe A: Fire medlemmer og minst to varamedlemmer av og blant samtlige fast ansatte i undervisnings- og forskerstillinger (fire år).
- Gruppe B: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant samtlige midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstillinger (ett år).
- Gruppe C: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant samtlige teknisk og administrativt ansatte (fire år). Administrasjonssjefen er ikke valgbar.
- Gruppe D: To medlemmer og minst to varamedlemmer fra studentene (ett år)
Til instituttrådet ved IF skal det velges:
- Gruppe A: Fem medlemmer og minst to varamedlemmer av og blant samtlige fast ansatte i undervisnings- og forskerstillinger (fire år).
- Gruppe B: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant samtlige midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstillinger (ett).
- Gruppe C: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant samtlige teknisk og administrativt ansatte (fire år). Administrasjonssjefen er ikke valgbar.
- Gruppe D: Tre medlemmer og minst to varamedlemmer fra studentene (ett år).
Til instituttrådet ved LLE skal det velges:
- Gruppe A: Fem medlemmer og minst to varamedlemmer av og blant samtlige fast ansatte i undervisnings- og forskerstillinger (fire år).
- Gruppe B: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant samtlige midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstillinger (ett).
- Gruppe C: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant samtlige teknisk og administrativt ansatte (fire år). Administrasjonssjefen er ikke valgbar.
- Gruppe D: Tre medlemmer og minst to varamedlemmer fra studentene (ett år).
Til instituttrådet ved FOF skal det velges:
- Gruppe A: Fem medlemmer og minst to varamedlemmer av og blant samtlige fast ansatte i undervisnings- og forskerstillinger (fire år).
- Gruppe B: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant samtlige midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstillinger (ett).
- Gruppe C: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant samtlige teknisk og administrativt ansatte (fire år). Administrasjonssjefen er ikke valgbar.
- Gruppe D: Tre medlemmer og minst to varamedlemmer fra studentene (ett år).
Det blir separate valg for gruppe A, B og C, men de holdes samtidig.
Hvordan fremme forslag
- Forslaget må være signert av minst like mange personer som det er kandidater i forslaget (gruppene A, B og C utgjør hver sin valgkrets og foreslår kandidater fra sine respektive grupper). Ingen kan skrive under på mer enn ett forslag.
- Forslaget må være skriftlig.
- Forslagsstiller må oppfylle kriteriene til stemmerett.
- De foreslåtte kandidatene må være valgbare (ha stemmerett).
- Foreslås kandidat som kan kreve seg fritatt fra valg, skal forslaget vedlegges skriftlig samtykke fra vedkommende.
Hvordan levere forslag
Underskrevet forslag sendes per e-post til valgstyrets sekretær, Turid Høyland (turid.hoyland@uib.no).