Globale samfunnsutfordringer

Nyhetsarkiv for Globale samfunnsutfordringer

FNs bærekraftsmål ble et sentralt tema for årets Bergen Anthropology Day. Nye studenter, alumni, akademikere og forskere samlet seg for en opplysende dag på Kvarteret.
Havforsker Elisabeth Holland har fått stillingen som Norway-Pacific Joint Chair of Oceans and Climate Change, som følger opp en frivillig forpliktelse inngått mellom Universitetet i Bergen og The University of the South Pacific på FNs havkonferanse i juni 2017. #OceanAction18613
Klima- og energiomstillingssenteret CET lanserte sin karbonplanleggar under Arendalsuka på stand for Universitetet i Bergen.
Diplomaten og havaktivisten Peter Thomson fra Fiji er en av ni nye æresdoktorer ved Universitetet i Bergen.
UiB-forsker Hakan G. Sicakkan skal lede det EU-støttede prosjektet PROTECT, som skal følge FNs to nye globale plattformer om migrasjon og flyktninger tett i årene som kommer.