Globale samfunnsutfordringer

Nyhetsarkiv for Globale samfunnsutfordringer

Som en langvarig partner for Uganda, og Makerere Universitet, fordømmer Universitetet i Bergen loven om Ugandas anti-LHBTQ+-lov.
I oktober tilbyr Pandemisenteret et tverrfaglig kurs for studenter om læring fra covid 19-pandemien. Kurset er primært rettet mot PhD-kandidater og vil ta opp en rekke spennende problemstillinger i samarbeid med noen av de fremste fagpersonene ved UiB.
Marte Samuelsen Skogen begynte som ph.d-kandidat ved instituttet i starten av mai med prosjektet "The Politics of Offshore Wind"
Ingrid Halland er overbevist om at materialene som skal brukes i en mer bærekraftig fremtid ikke kan etterligne en estetikk som tilhører paradigmene vi må legge bak oss.
Jussprofessor Terje Einarsen ved UiB deltok nylig på et møte med statsrepresentanter og internasjonale eksperter på folkerett ved Nürnberg-akademiet, hvor saken mot nazi-lederne ble avholdt etter andre verdenskrig. Møtet endte i en erklæring for å straffeforfølge russiske ledere i aggresjonen mot Ukraina.