Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Ny antologi understreker at Nordsjøen ikke bare er fysisk gitt, men også kulturelt skapt.
Prosjektet "Eurasia Chamber Orchestra" fortsetter - Griegakademiets studenter er i Baku fra 20 - 24. april for prøver og konsert på Baku Music Academy torsdag 23. april.
Antallet som søker seg til Universitetet i Bergen øker med nesten fem prosent siden i fjor. Språkfag som fransk og tysk blir mer populære blant søkerne.
Griegakademiet har fått 3,8 millioner kroner i støtte fra Program for Kunstnerisk Utviklingsarbeid (PKU) til et 3-årig prosjekt som skal arbeide med nye uttrykksformer basert på møtet mellom middelaldermusikk og moderne komposisjonsteknikker.
"Eurasia Chamber Orchestra" er et prosjekt som springer ut av et mangeårig samarbeide mellom Griegakademiet - Institutt for musikk og Baku Music Academy i Azerbaijan.