Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Ingrid Halland er overbevist om at materialene som skal brukes i en mer bærekraftig fremtid ikke kan etterligne en estetikk som tilhører paradigmene vi må legge bak oss.
Masterstudentene i arkeologi tilbringer tre uker i felt på magiske Hjartøy ytterst i Øygarden. Her leter de etter spor etter menneskelig aktivitet, spor som kan gi oss ny kunnskap om de som levde før oss.
Professor Kjersti Fløttum intervjuet av podcasten Science4Impact om hvor villige vi er til å leve klimavennlige liv.
Vitenskapelig assistent ved CLIMLIFE, Emil Perron, ble i anledning Living with climate change-konferansen på UiB 8.-9. mai intervjuet av På Høyden om arbeidet med konferansen.
I opningsinnlegget sitt under årets generalforsamling i Det pavelege akademiet for livet utforska UiB-professor Roger Strand rollen etikk spelar i såkalla konvergerande teknologiar.
Eit kontorlokale på Universitetet i Bergen fekk ny drakt i aktivistisk stunt frå bachelorstudent i visuell kommunikasjon.