Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Foreslå ditt arrangement under Day Zero på SDG Conference Bergen, 7. februar 2024.
Alois Pichler har publisert boken “Style, Method and Philosophy in Wittgenstein”, i serien the Cambridge Wittgenstein Elements.
Klimaforsker og LINGCLIM-medlem professor Helge Drange forklarer i en artikkel for Energi og klima hvordan vi kan beregne temperaturøkningen til global oppvarming.
Onsdag 30. august 2023 inviterte Salongen – tidsskrift for filosofi og idéhistorie til panelsamtale med professor Mariel Aguilar-Støen (UiO) og Jørgen Pedersen (HVL) om "motvekst" på Litteraturhuset i Bergen. Vitenskapelig assistent for CLIMLIFE, Emil Perron, deltok som samtaleleder sammen med Eirik Fevang på vegne av Salongen.
SKOKs nye stipendiat, Sunniva Árja Tobiasen, skal forske på kjønn- og seksualitetsnormer og hvordan forventninger om seksualitet og kjønn har en kroppslig dimensjon.
Professor i arkeologi ved AHKR, Daniela Hofmann, har sammen med Catherine J. Frieman og Astrid J. Nyland redigert denne spennende boken om menneskers migrasjon i fortiden.