Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

– Hvis klimapolitikk skal være vellykket, må det handle om mer enn klima, sier professor Michaël Tatham.
I løpet av de siste dagene er 53 studenter ferdige med sin mastergrad i undersøkende journalistikk ved Universitetet i Bergen (UiB). Det er rekordhøye søkertall til kullet som begynner til høsten.
Elise Synneva Kristiansen valgte å reise på utveksling ti University of Southampton i Sør-England våren 2024.
Tildelingen fra universitetets strategiske satsing på humaniora i 2024 er klar: 2,5 millioner går til styrking av humanistisk forskning og fagmiljøer ved UiB.
Vi gratulerer Carlo Koos og Richard Traunmüller for deres publikasjon i det anerkjente tidsskriftet American Political Science Review.