Institutt for sammenliknende politikk

Nyhetsarkiv for Institutt for sammenliknende politikk

I beste sendetid på NRK2 førstkommende fredag holder Professor Frank Aarebrot et direktesendt crash-kurs i nyere norsk historie. Arrangementet er et samarbeid mellom Studentersamfunnet i Bergen og NRK i anledning grunnlovsjubileet.
Runde 2 av Medborgerpanelet står for døren, og initiativtaker Elisabeth Ivarsflaten kunne nylig fortelle en deltaker i runde 1 at han har vunnet et reisegavekort på 25 000 kroner.
Mange borgere i de nordiske landene mener offentlige institusjoner og deres ansatte opptrer partisk og misbruker makt, finner Professor Jonas Linde ved Institutt for sammenliknende politikk i sin nye artikkel.
Studiebarometeret 2014, som ble offentliggjort mandag 3. februar, viser at studentene i sammenliknende politikk er svært fornøyde med kvaliteten på studieprogrammet. – Tallene bekrefter at sammenlignende politikk er et studieprogram med høy kvalitet, sier instituttleder ved Institutt for sammenliknende politikk, Gunnar Grendstad.