Institutt for sammenliknende politikk

Nyhetsarkiv for Institutt for sammenliknende politikk

Sondre Båtstrand disputerte fredag 4. desember 2015 for ph.d.-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen «Climate change: Challenging democracy, challenging parties».
Våren 2016 er hovedtemaet for kurset "Moderne politisk teori" ved Institutt for filosofi og førstesemesterstudier "Ulikhet og hva som kan gjøres". Kurset kan legges på 100-, 200 og 300-nivå. Se faktaboks for mer informasjon om de alternative kurskodene.
Det var så vidt nok stoler til alle som hadde møtt opp på Litteraturhuset for å få med seg foredraget til Russlandekspert Terje Knutsen.
Stort oppmøte for Michael Alvarez på Litteraturhuset i Bergen! Kommende mandag vil Terje Knutsen snakke om Russland i «SAMPOL-professorens valg».
«Høyesterett er delt i synet på sin egen rolle i asylsaker,» det skiv stipendiat Henrik L. Bentsen i si faste bloggspalte på BT Innsikt i dag.
Hugs å søkje på praksisplass i kommande semester gjennom SAMPOL290/291! Her finn du søknadsskjema og informasjon om kva som skal vere med i søknaden.