Brukermedvirkning
Polyfons Erfaringspanel
Erfaringspanelet er et rådgivende organ som representerer erfaringsperspektivet i Polyfon.

Polyfons erfaringspanel ble reetablert da klynga gikk fra å være et prosjekt til å bli en fast samarbeidsstruktur. Her fra det første møtet i 2022.
Foto/ill.:
Brynjulf Stige, UiB
Hovedinnhold
Erfaringspanelet skal bestå av en blanding av representanter med egenerfaring, pårørendeerfaring og organisasjonstilknytning. Organisasjonstilknytning vil si at vedkommende representerer en brukerorganisasjon eller et brukerråd.
Det er tre felt som har hovedfokus i panelet: barn og unge, psykisk helse og rus, og eldrehelse.
Målsettinger
Erfaringspanelet skal
- fremme saker og synliggjøre erfaringer fra et bruker- og pårørendeperspektiv
- bidra til god bruk av erfaringskompetanse i alle deler av Polyfons virksomhet
- øke bevisstheten om brukermedvirkning innen norsk musikkterapi og andre helserelaterte musikkpraksiser.
Arbeidsoppgaver
- Sende forslag og innspill til Polyfons sekretariat og styringsgruppe
- Gi råd om god brukermedvirkning i tjenester, forskning og utdanning hos klyngedeltakerne
- Bidra til at temaet brukermedvirkning kommer opp på møter, seminarer og konferanser
- Medlemmer av erfaringspanelet skal være representert i klyngas organer, blant annet i styringsgruppa, i arbeidsgrupper og gjennom deltaking på ulike samarbeidsmøter. For eksempel deltar medlemmer fra erfaringspanelet i planlegging av den årlige Polyfon-konferansen
Erfaringspanelets medlemmer
27.02.2025