Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

I følge forskning.no er det stort frafall blant de som tar en doktorgrad i informatikk - bortsett fra i Bergen.
Gruppen for dynamisk meteorologi ved Geofysisk Institutt dro på tur til Storbritannia.
KLIMAFORSK-programstyret har bevilget 120 mill kroner til 13 nye prosjekter innen klimasystemforskning. Fem av disse gikk til Bergen, og herav tre til GEO-forskere.
Geofysisk institutt og Bjerknessenteret fått tilslag på et nytt forskningsprosjekt i Forskningsrådets KLIMAFORSK-program og to prosjekt i FRINATEK.
Norges Forskningsråds fagkomité for matematikk, naturvitenskap og teknologi (FRINATEK) har akkurat tildelt 253 millioner kroner i fri prosjektstøtte til 35 prosjekter nasjonalt. Institutt for informatikk ved UiB er det eneste informatikk-instituttet i Norge som har fått tildelt et forskerprosjekt.
Kjetil Våge er en av fire ved UiB som har nådd opp i konkurransen om rekrutteringsstipend fra Bergen Forskningsstiftelse.